Actituds vitals davant de la mort

Clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,71 KB

No ens afecta la mort de l'altre. Si ens afectessin totes les morts, la nostra vida no seria bona. Davant de la mort de l'altre, és anònim, és indiferent. No el trobes a faltar perquè no sabies ni que existia.

Gabriel Marcel distingeix entre Absència i presencia.

La mort no és una pèrdua. Si no que representa viure amb una absència. Els presents són aque- lls éssers humans que són significatius a la teva vida. Només pot ser absent aquell que ha estat present. El més difícil és viure amb l'absència. Va al llit i s'imagina aquella persona.

No es pot omplir aquella absència. El procés de dol és ajudar a una persona a viure amb aque- lla absència.

“Planta cara a la mort” Kierkegaard

És difícil predir la meva actitud davant la mort.

  • Evasió: no afrontar. Es Immadur. Mentre no sigui impossible, t’evadeixes. La mentida piado- sa, menteixes per evitar el tema.
  • Ira: Sento ira davant el que és irreversible. És reactiva. Frustra les expectatives.
  • Resignació:Preludi de l'acceptació. Hauré de viure sense la persona, no hi ha remei. Però en- cara tinc un record.

Entradas relacionadas: