Anàlisi de Competència i Demanda: Investigació de Mercats
Clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,98 KB
NF2. Anàlisi de Competència i Demanda, Investigació de Mercats
Anàlisi interna: punts forts i dèbils.
Anàlisi externa: macroentorn, competència, intermediaris i consumidors = amenaces i oportunitats.
Els dos anàlisis = màrqueting analític.
Màrqueting estratègic: seleccionar estratègies i determinar objectius.
Màrqueting operatiu: desenvolupar el programa comercial (4Ps).
Màrqueting auditor: de control.
Anàlisi Intern (Cultura Organitzativa)
Missió, visió i valors.
Anàlisi Extern
- Macroentorn: entorn polític, econòmic, legal, cultural, tecnològic i mediambiental.
- Microentorn: família, grups de referència, classe social, cultura i valors socials. Un entorn més proper que ens condiciona.
Macroentorn
- Entorn geogràfic: on es troba ubicat, al costat de què, com és el meu territori, quins recursos naturals té i quin clima hi ha.
- Entorn demogràfic: quanta gent hi viu, densitat intensa o extensa, quina estructura de barris, quants homes i dones, quina distribució per edats, fluxos de migració.
- Entorn econòmic: quina riquesa té el territori, poder adquisitiu, despeses de les famílies, inversió privada, s’exporta o s’importa a l’estranger, salaris, taxes d’atur.
- Entorn sociocultural: quina estructura social, tipologies de famílies, quanta gent hi viu en una casa. Indicadors de desigualtats socials: dona i treball, joves i independència, edat i reproducció, immigrants i oportunitats.
- Entorn polític i legal: quin govern i polítiques legislatives, institucions i organismes reguladors, programes econòmics, socials i mediambientals, finançament públic i subvencions.
- Entorn tecnològic: innovacions, adopció de la tecnologia per la nostra empresa, accessos i infraestructures creades per millorar la mobilitat i les comunicacions.
Microentorn
5 Forces de Porter
- Poder de negociació dels clients.
- Poder de negociació dels proveïdors.
- Nous participants.
- Productes substitutius: si no trobo un Monster, agafo un Red Bull.
- Competidors de la indústria, intensitat de la rivalitat.
Competència
- Directa: empreses que fan el mateix que tu.
- Indirecta: empreses que fan productes substitutius o semblants al teu.
Avantatge competitiu: avantatge vers la competència, característica superior.
- Factors econòmics.
- Factors estètics.
- Factors pràctics, comoditat.
- Factors tecnològics.