Aptituds i Competències de l'Educador Social en el Treball amb Persones Adultes

Clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,29 KB

Aptituds, Actituds i/o Capacitats de l'Educador Social

Requisits i Característiques dels Agents

Requisits: Formació prèvia en coneixements cientificotècnics, pedagògics, didàctics, professionals, psicològics, sociològics i legals.

Característiques Generals:
  • Reconèixer i transmetre que percep als participants com a subjectes de valor.
  • Ser capaç de reconèixer que les persones adultes constitueixen un grup divers i heterogeni.
  • Demostrar coherència entre el missatge transmès i l'actitud, respecte de la conducta observable.
  • Ser capaç d'il·lusionar com a element fonamental per promoure la motivació.
Característiques Essencials de l'Educador Formador:
  • Poder comunicar i potenciar la comunicació.
  • Ser tècnic i rigorós en la seva tasca.
  • Fomentar l'autonomia i l'autoaprenentatge.
  • Comptar amb capacitat d'adaptació.
  • Ser capaç d'afrontar la seva tasca amb actitud versàtil.
  • Tenir una formació inicial especialitzada en EPA.

Reflexió Pedagògica sobre la Formació dels Educadors d'Adults

Es planteja una reflexió pedagògica sobre la formació dels educadors d'adults, a causa de la intensa demanda social de formació que sorgeix pels ràpids canvis. D'aquesta manera, es comença a tenir en compte que és necessari que aquest compti amb una sèrie de competències específiques. Així doncs, es passa del concepte tradicional d'agent d'adults, els drets i funcions del qual no estaven encara ben definits, al terme educador d'adults.

D'altra banda i en relació a aquesta qüestió, s'intenta crear una base unitària de l'educador d'adults (independentment de la funció/matèria específica que ensenyi), perquè no hi hagi un model jeràrquic entre els diferents educadors d'adults, sinó que existeixi un sentit d'interdependència entre ells. Per la qual cosa, es conceben a aquests professionals com a persones que intenten fer, dels que es formen, subjectes autònoms, responsables i protagonistes del seu propi procés formatiu, ajudant-los al fet que busquin solucions als seus problemes, sota objectius de solidaritat i igualtat, així com perseguint el seu ple desenvolupament i creixement personal i connectar-los amb el seu context de vida.

Entradas relacionadas: