Comprensió de les Reaccions Químiques i els Seus Mecanismes

Clasificado en Química

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,46 KB

a) Una reacció que inclou etapes, ja que al passar del reactiu A al producte C, passem per un intermediar de reacció B. B representa l'intermediari, l'espècie activa. Les magnituds D i E representen l'Ea de les dues etapes de reacció.
b) La reacció és exotèrmica (desprèn energia en forma de calor) ja que l'energia de C és més petita que la de A (reactius). Es modifica el valor de l'energia a (D) ja que la funció del catalitzador és canviar el mecanisme de la reacció; amb això es modifica l'Ea i la velocitat de la reacció. La reacció global serà la mateixa.
c) És l'energia mínima per a que el xoc entre partícules sigui eficaç, és a dir, és la barrera a superar de temperatura perquè s'iniciï una reacció química.

L'ordre parcial de reacció respecte d'un reactiu és l'exponent al qual està elevat les concentracions d'aquesta reacció en l'equació de velocitat. Indica la dependència de la velocitat de la reacció respecte a la seva concentració.

a) Ea = Hx - Hr
b) L'espècie x representa el complex activat. És una associació transitària molt inestable, ja que la seva energia és superior a les molècules de reactiu i producte.
c) H = Hp - Hr
Mecanisme de reacció: qualsevol reacció que es produeix a través d'una sèrie de reaccions senzilles anomenades elementals. La suma d'aquestes reaccions dóna la reacció global.
Radi atòmic: el sofre té un radi atòmic més petit que el sodi. Tot i que els elements tenen l'electró més extern en la mateixa capa (n=3), el S té més protons i electrons que el Na, i segons la llei de Coulomb f = k * qz * qe / d², la força d'atracció dels electrons pel nucli augmentarà amb el nombre de protons, fent que els electrons s'apropin, disminuint així el seu volum i, per tant, el seu radi atòmic.
L'energia d'ionització: és l'energia mínima necessària per arrencar un electró d'un àtom en fase gasosa i en estat fonamental. La força d'atracció de l'electró extern (càrrega negativa) amb el nucli (càrrega positiva) depèn de la distància que els separi (radi). Com més petita sigui aquesta distància, més força d'atracció, segons la llei de Coulomb, i més costarà arrencar l'electró.
Per tant, al ser el radi atòmic del S més petit que el del Na, costarà més arrencar l'electró més extern del S que el del Na, doncs més Ei.
Processos bàsics (e.masses): 1. La mostra s'ha de volatilitzar i portar a pressions molt baixes. 2. El compost es trenca en diferents fragments que tenen càrrega, normalment positiva i de valor unitat. Pot quedar compost sense trencar-se i carregat positivament.
3. Els ions són accelerats en presència d'un camp elèctric. 4. Els diferents fragments carregats són separats segons el valor de la relació massa/càrrega que tenen. 5. Es detecta la quantitat de cadascun dels diferents fragments.
Desplaçament químic (RMN): variació de la freqüència de ressonància d'un determinat nucli (H, protó) respecte a la freqüència de la substància de referència (TMS, tetrametilsilà), quan la molècula està exposada a un camp magnètic extern i s'ha irradiat amb la radiació electromagnètica de radiofreqüències.

Entradas relacionadas: