Conceptes Clau de Psicologia: Aprenentatge, Intel·ligència i Desenvolupament
Clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,72 KB
Conceptes Fonamentals de Psicologia
1. L'adaptació, segons els postulats piagetians, és un equilibri entre l’assimilació i l’acomodació.
2. La capacitat o destresa per descobrir respostes o solucions originals a un problema s'anomena pensament divergent.
3. Segons Piaget, són intel·ligents aquells éssers que sobreviuen malgrat els canvis que es produeixen al seu entorn.
4. L'aspecte diferenciador que introdueixen les teories de l'aprenentatge social respecte a les teories conductistes és la importància de l’observació i la imitació de models.
5. Una característica que no és pròpia de les persones creatives és la rigidesa mental.
6. Segons les teories de Freud, el superjò ideal del jo és responsable de la interiorització de les normes socials i dels ideals que cal seguir.
7. La recuperació d'informació emmagatzemada en la memòria d'alguna cosa que no està físicament present s'anomena evocació.
8. L'escola de pensament que afirma que la conducta d'una persona està determinada pels reforços que positivament o negativament ha rebut de les experiències viscudes és el neoconductisme.
9. En la pulsió, la part del cos sotmesa a tensió o pressió és la font.
10. L'atenció prepara i orienta a l'individu cap a la captació d’un objecte determinat.
11. Segons el condicionament clàssic, si diverses vegades un estímul neutre, juntament amb un estímul incondicionat, provoca una resposta espontània, aquest estímul neutre provocarà la mateixa resposta que provocarà l’estímul natural associat.
12. L'escola psicològica que afirma que si algú actua d'una manera determinada no és per desig o elecció, sinó perquè prèviament algú o alguna cosa externa a ell l'ha provocat és el conductisme.
13. Una funció cognitiva que no es considera superior és la recuperació de la informació.
14. A. Bandura és el màxim exponent de les teories de l’aprenentatge social.
15. Els problemes que es resolen mentalment sense necessitat d'actuar directament sobre els objectes són els problemes abstractes.
16. La manera com es reorganitza l'estructura mental davant els canvis que li ha provocat el medi s'anomena acomodació.
17. A més de per comunicar-se, el llenguatge és imprescindible per organitzar i ordenar el pensament.
18. L'autor que defensa que els infants han de construir el seu coneixement a través del descobriment dels continguts, posteriorment seran assimilats, és J. Bruner.
19. Els infants fins als 6 anys aproximadament utilitzen un raonament de tipus transductiu.
20. La intel·ligència es pot entendre de diverses maneres; ambdues definicions exposades poden ser correctes, segons el corrent de pensament.
21. Els quatre factors que componen la pulsió són: la font, la pressió, l’objectiu i l’objecte.
22. Per Vygotski, l'obtenció de l'aprenentatge és més efectiva en la zona de desenvolupament pròxim.
23. Segons el condicionament clàssic, una resposta és incondicionada quan és natural i espontània.
24. D'acord amb els estadis del desenvolupament psicosexual, dels 6 anys a la pubertat es produeix una pèrdua d’interès per tot el que és genital.
25. John B. Watson és el màxim representant del condicionament clàssic.