Per què es considera la revolució americana com la primera aplicació pràctica que van tenir les idees il·lustrades.
Clasificado en Ciencias sociales
Escrito el en catalán con un tamaño de 955 bytes
Antecedents: S.XVIII, les aportacions de Spinoza i Descartes potencien la importancia de la Raó humana com a mitjà de coneixement del mon.
Reformisme: durant la major part del S.XVIII es desenvolupa el pensament ilustrat i s'intenta l'aplicació pràctica d'algun dels seus principis, com la modernització de les comunicacions o el canvi de les institucions polítiques.
Revolució: el panorama canvia bastant els darrers anys del S.XVIII ja que el pensament europeu adverteix una major valoració de les emocions. Les idees polítiques i socials suposaran el final de la ilustració i la Revolució francesa i nord-americana