Curvatures de la Columna i Introducció al Rugbi: Història i Puntuació
Clasificado en Deporte y Educación Física
Escrito el en
catalán con un tamaño de 2,72 KB
Unit 3: Les Curvatures de la Columna Vertebral
La columna presenta tres curvatures principals:
- HIPERLORDOSI: Augment excessiu de la curvatura natural a la zona lumbar, sovint associat a una flexió de la pelvis cap endavant.
- HIPERCIFOSI: Augment excessiu de la curvatura natural de la columna a la zona dorsal, degut a una flexió excessiva de la part superior del tronc cap enrere (esquena arrodonida).
- ESCOLIOSI: Curvatura que sorgeix com a conseqüència de la desviació lateral de la columna, podent aparèixer a la zona lumbar, dorsal o en ambdues.
Unit 4: Introducció al Rugbi
Història i Orígens del Rugbi
El rugbi va ser inventat per l'estudiant William Webb Ellis a la Rugby School d'Anglaterra. El novembre de 1823, durant un partit de futbol tosc i popular, va agafar la pilota amb les mans i va córrer amb ella, trencant les normes establertes.
El 1871 es va crear la Rugby Football Union (RFU), que va establir el primer reglament oficial. Cap al final del segle XIX, el joc ja estava establert a Anglaterra, Escòcia i Irlanda. Va ser portat pels miners i es va convertir gairebé en un substitut de la religió.
El Torneig de les Cinc Nacions es va anomenar de les Sis Nacions per la recent incorporació d'Itàlia (any 2000).
El rugbi va ser inclòs en els Jocs Olímpics de 1908, 1920 i 1924. En aquestes edicions hi van participar pocs equips i Gran Bretanya va mostrar poc interès. Els equips dels Estats Units van guanyar la medalla d'or. El rugbi es va donar a conèixer àmpliament el 1911.
Puntuació i Valor dels Punts al Rugbi
- ASSAIG (5 punts)
- Quan un jugador atacant és el primer a fer un tocat a la zona de marca dels seus adversaris.
- TRANSFORMACIÓ (2 punts)
- Marcat després d'un assaig, dona a l'equip el dret d'intentar obtenir dos punts addicionals per mitjà d'un xut a pal.
- TRANSFORMACIÓ D'UN XUT DE CÀSTIG (3 punts)
- Es realitza una transformació d'un xut de càstig concedit per l'àrbitre.
- DROP GOAL o XUT DE BOTESPRONTO (3 punts)
- Marca un drop convertint un xut en el joc general durant el transcurs de la jugada.
Embenat de la Mà (Preparació per al Joc)
- Rentar-se les mans amb sabó d'afaitar o sabó neutre.
- Col·locar-se tires d'esparadrap a la palma per fer una bona base.
- Col·locar material rígid (cartró o planxetes) sobre la base d'esparadrap.
- Col·locar tires d'esparadrap sobre el material rígid.
- Unir l'esparadrap per darrere de la mà.