Diferències MP i AT: Grups Malalties Professionals i Soroll

Clasificado en Electrónica

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,56 KB

Diferències MP i AT:

MP: (es contrauen pel treball ordinari/ Es pot detectar estudiant el medi ambient laboral/ No és fàcil la detecció de quan s'ha contraigut/ La tècnica per lluitar contra les MP és la higiene).

AT: (Succeeix per un esdeveniment anormal/ No es pot preveure quan passarà/ Es produeix en un moment concret/ La tècnica per evitar l'AT és la seguretat).

Grups Malalties Professionals:

  • GRUP 1: causades per agents químics
  • GRUP 2: Causades per agents físics
  • GRUP 3: Causades per agents biològics
  • GRUP 4: Causades per la inhalació de substàncies i agents no compresos en altres apartats
  • GRUP 5: Causades per substàncies i agents no compresos en altres apartats en relació amb la pell
  • GRUP 6: Causades per agents carcinògens

Drets treballador (PRL):

  • d'informació
  • de formació
  • de paralitzar l'activitat en cas de risc
  • a la vigilància periòdica de la salut
  • de consulta i participació

Deures treballador (PRL):

  • Respectar normes de prevenció
  • Utilitzar correctament maquinària i eines
  • Informar al superior qualsevol situació que comporti un risc per a la salut
  • Vetllar per la seguretat i la salut
  • Cooperar amb l'empresari per garantir la prevenció i protecció adequades

Soroll:

definit com un so molest i no desitjat que pot provocar danys en la salut, caracteritzat per la intensitat, freqüència i durada.

Valors:

Límit inferior: 80 dBA - 135 dBC (informació i formació/Lliurament d'EPI obligatori/ ús opcional d'EPI).

Superiors: 85 dBA - 137 dBC (Programa de mesures tècniques i organitzatives/ Senyalització, delimitació i limitació d'accés/ Ús d'EPI obligatori).

Límit superior: 87 dBA - 140 dBC (adopció de mesures immediates: reducció urgent del soroll).

Vibracions:

moviments oscil·latoris que efectua una partícula al voltant d'un punt fix. El nombre de vegades de les oscil·lacions són les freqüències i es mesura amb Hertzs (Hz).

Maneres de transmetre's: sistema mà-braç i cos complet.

Tipus: Molt baixa freq: (inferior a 1 Hz "transports: avió, tren"); Baixa freq: (1-20 Hz "vehicles: camions, autobusos"); Alta freq: (20-1000 Hz "màquines: peroradores, polidores").

Entradas relacionadas:

Etiquetas:
AT soroll MP vibracions PRL