L'ensenyament multilingüe al sistema educatiu valencià

Clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,61 KB

1. L'alumnat coneix les situacions de contacte de llengües en el sistema educatiu valencià, tot identificant les dificultats i les possibilitats d'una escola i d'una societat amb dues llengües oficials i una llengua estrangera.

Actualment, a la Comunitat Valenciana s'estudien dues llengües oficials, el castellà i el valencià, i com a llengua estrangera l'anglès, que avui dia és imprescindible, tal com dicta el currículum i el sistema educatiu. Aquesta possibilitat de saber utilitzar diverses llengües permet que els alumnes que les han estudiades tinguen una diversitat lingüística major que altres comunitats.

Encara que conèixer tres llengües ens aporta moltes coses bones, també té els seus problemes, per exemple, la diglòssia. Açò es produeix quan una llengua predomina sobre una altra. En el meu cas, el castellà és la meua llengua materna, ja que en la meua casa i en els ambients socials en els quals em moc parlen castellà i, per açò, em resulta més fàcil escriure i parlar amb fluïdesa que en valencià. Es podria dir que avui dia el valencià està desprestigiat socialment i, per açò, existeix un conflicte lingüístic entre ambdues llengües. El mestre ha de conèixer i dominar les dues llengües. A més a més, als xiquets, moltes regles ortogràfiques els poden causar confusió. Hem de fomentar l'ús d'ambdues dins i fora del centre, perquè a poc a poc, encara que una d'elles domine, cada vegada ho farà més.

2. L'alumnat coneix els principals models d'educació bilingüe i plurilingüe.

Existeixen diferents models d'educació bilingüe i plurilingüe. En aquesta assignatura, els hem treballat i ara sóc capaç de portar a la pràctica els meus coneixements per a poder ensenyar.

Els principals models d'educació bilingüe són:

  • Model compensatori
  • Model de manteniment
  • Model d'enriquiment

Existeixen també programes d'educació bilingüe com el PIL (Programa d'Immersió Lingüística), el PEBE (Programa Bilingüe Enriquit) i el PEV (Programa d'Ensenyament en Valencià).

Els principals models d'educació plurilingüe són:

  • Model monolingüe
  • Model d'ensenyament de la llengua minoritzada (valencià)

Mitjançant el treball de l'autobiografia, he treballat la part pràctica: una planificació, execució i avaluació dels processos d'ensenyament-aprenentatge. Gràcies a conèixer la trajectòria dels meus companys en la seua vida pel que es refereix a la llengua, respecte a la meua, ara aprecie més els meus coneixements després de veure el meu treball anterior al llarg de la meua vida acadèmica, que és on realment vaig aprendre i ara el valore.

3. L'alumnat coneix el tractament integrat de llengües en el sistema educatiu valencià.

El tractament integrat de llengües en el sistema educatiu, amb el treball que he anat realitzant al llarg del curs i amb les projeccions de diferents vídeos, com per exemple, el vídeo de les veus de Babbel, vaig poder observar que és molt important manejar diferents llengües per a poder comunicar-nos i relacionar-nos amb diferents cultures, sense oblidar-nos de les nostres llengües maternes i la llengua estrangera primordial. Amb açò, m'he adonat de la importància de treballar, conèixer i aplicar les tres llengües amb els mateixos continguts i ús. D'aquesta forma, és més eficaç l'aprenentatge.

Entradas relacionadas: