Estructura i funcions del nucli cel·lular
Clasificado en Biología
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,32 KB
CS- feina penosa, toxicitat, perillositat, treball per torns, en altura, nocturnitat, assistència, puntualitat, antiguitat, idiomes, coneixements especials, complement d'activutat, incentius, productivitat.
CNS- desplaçament, dietes de viatge, vestimenta, pèrdua diners, malaltia comuna o prof, accident, maternitat, atur, trasllat, acomiadament, suspensió contracte, millores SS.
NO IRPF: indemnitzacions: trasllat, defusio, extinció contracte, acomiadament. despeses de locomoció(justificades), dietes i assignacions per a despeses de viatges
CARAC NUCLI: forma: cel. vegetals: discoïdal i posició lateral (vacúol), cel animals: esfèric, posició central. (nucli esfèric, discoïdal (vegetal), ramificat,forma rosari, amb prolongacions, en ferradura) OBSERVACIÓ CROMOSOMES: -mètode de feulgen : mètode de tinció amb colors basics (regions + tenyides= regions heterocromàtiques, - tenyides= r. eucromàtiques) - Tècniques de bandes cromosòmiques: metode tincio que permet distingir unes bandes de dif. intensitat. es detecten alteracions en l'estr. intern. dels cr. en algunes especies no es clar. EMBOLCALL NUCLEAR: FUNCIONS: separa nucleoplasma de citoplasma, regula intercanvi de subs a traves dels porus, interve en formacio de cromosomes. -- MEMBR NDOBLE: ext: ribosomes adosats a la cara exterior. int: amb capes de prot fibrilars= lamina nuclear o fibrosa. PORUS NUCLEARS: regulen la comunicacio entre l'int i l'ext del nucli. estructura:(complex de porus nuclear: estr discoidal, 8 masses de ribonucleoprot. formant anell) i ( llum de 100A, pot estar amb una prot central) NUCLEOPLASMA: conté una xarxa de prot fibril·lars que mantenen fixos es nuclèols i les fibres de cromatina i evitant els nusos + prot necesaries per la sintesi i empaquetament dels àc. nucleics.
CROMATINA:funcions: contenia la inf biologica de l'organisme (estr i funcions) i duplicar-se (1 molec de dna origina 2 iguals), proporcionar la inf genetica per la transcripció (sintesi dels dif. RNAs) tinsió en diferencia: heterocromatina: no es diferencia durant l'interfase ( heter... constitutiva: condensada en totes les cel del organisme, heter.. facultativa: condes¡nsada en algunes cel i en altres no) eucromatina: es descondensa durant la interfase. CROMOSOMES: funcions: facilitar el repartiment del material genetic en les cel filles durant la divisió, el dna es innactiu (massa condensat). estructura:--segons la fase (cr. metafàsic: 2 braçosq es separen en divisió, durant profase i metafase./ cr. anafàsic: 1 braç durant l'anafase o ña telofase.) ---1 o 2 fibres de dna identiques = cromàtides(part final=telòmer) unides per un centròmer. (2 estr proteiques discoidals = cinetocors= COM al fus acr.)---constitucions secundaries: sovint prop del telomer formant un segment= satèl·lit, separa un segment oganitzador nuleolar.