Flexografia: Característiques, tintes, màquines i avantatges
Clasificado en Informática
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,35 KB
Flexografia: Característiques
- És un sistema d'impressió en relleu. Està basat en el packaging i deriva de la tipografia. Capacitat de producció: Alta
Forma impressora
- El clixé és la forma impressora que s'utilitza en la Flexografia per a transmetre la imatge al suport. Aquesta és tova i en relleu i es construeix amb negatius. Hi ha dos tipus de clixé, aquell que repeleix l'aigua i el que repeleix el solvent. Poden ser de cautxú o de fotopolímer. Amb la planxa digital, s'elimina el pas del fotopolímer el que resulta en un procés més senzill.
Tipus de tintes
- Les tintes són no grasses, de base aquosa o alcohol. Tenen poca viscositat i assequen molt ràpid. Són translúcides: No són opaques i quan imprimim una tinta damunt d'una altra, els colors se sumen. Existeixen diferents tipus de tintes i s'agrupen en els següents grups:
- Tintes de base solvent
- Tintes de base d'aigua
- Tintes UV
- Tintes electromagnètiques
Tipus de màquines
- Hi ha quatre tipus de màquines de flexografia:
- Màquina/premsa convencional
- Màquina/premsa en línea
- Màquina de banda ampla
- Màquines de banda estreta
- Carros porta bobines
- Bombes pneumàtiques
- Recuperadors de solvent
- Tractament Corona
- Desmontadoras de Clixés
- Equips de control
- Netejadors de clixé
Avantatges
- 1. És el procediment més ràpid. 2. És un mètode versàtil. 3. És un procés automatitzat. Mentre altres tècniques requereixen de processos manuals. 4. Costos eficients, i procés ecològic.
Inconvenients
- 1. La configuració és dificultosa, preparar una premsa és difícil i llarg. 2. Necessita un manteniment regular. 3. No és ideal per tots els tipus de producció, i no és recomanat per petites tirades, ja que els dissenys dels clixés són llargs.
Suports
- Suports flexibles ja siguin de plàstic, paper, metall, etc.
Mercats
- La flexografia s'utilitza per imprimir en plàstic i embalatges (suports flexibles). Els principals productes són etiquetes, gots d'un sol ús, embolcalls d'ampolles, etc.