Guia Bàsica de Publicitat: Públic, Anunci i Suports

Clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,22 KB

Determinació del públic objectiu

Per determinar el públic objectiu, cal:

  • Segmentar el públic per definir i seleccionar correctament el missatge.
  • Triar correctament el suport del nostre missatge.
  • Conèixer el comportament del públic per poder influenciar-hi.

Hi ha diferents models per a modificar el comportament del consumidor:

Model AIDA (basat en l'aprenentatge): Distintes etapes per consumir un producte: Cridar l’atenció, despertar l’interès, provocar el desig.

Models basats en les motivacions: S’examinen les motivacions dels individus per a consumir un determinat producte.

Models basats en les actituds: S’examinen les actituds que un públic objectiu té respecte un producte i es busca activar aquelles que són positives.

L’anunci

Missatge destinat a donar a conèixer al públic un producte o servei. Té un component informatiu i un component persuasiu.

El missatge ha d’impactar, ha de poder-se recordar i ha de modificar el comportament del destinatari. Hi ha una gran diversitat de recursos: la imatge, el text i la música.

Els anuncis poden seguir diverses estratègies:

  • Argumentatives: El producte i/o servei és bo a partir de diverses proves. El convenciment es produeix des de la raó i no des d’elements emocionals.
  • Estratègies descriptives: Presentar el producte i/o servei, descrivint les seves característiques.
  • Estratègies basades en l’emotivitat: L’objectiu prioritari és la captació del missatge, despertant les emocions de la persona. Es donen en la publicitat social.
  • Estratègies proactives: Impliquen la intervenció per part de l’espectador. L'espectador ha de resoldre el missatge, que pot ser complex i/o de difícil comprensió. El missatge pot jugar a ser irònic, utilitzant exageracions, analogies o símbols.

Els suports

Per a l'elecció dels suports, cal tenir en compte:

  • El missatge ha de ser comprensible sigui quin sigui el suport.
  • La materialització gràfica ha de ser clara i la informació ha d'estar repartida de forma equilibrada i/o amb una intencionalitat manifesta.
  • L’elecció de color, textura i tipografia també ha d’estar al servei de la correcta comprensió del missatge.

Cartells:

  • Col·locats en llocs estratègics que són visitats per molt de públic.
  • No haurien d’incloure molta informació.
  • Han d’indicar el lloc on poder realitzar consultes àmplies sobre el tema.

Fullets:

  • Útils per a la publicitat social.
  • Serveixen per divulgar informació publicitària.
  • Poden tenir forma de díptic, tríptic o flyer.
  • La informació ha de ser atractiva.

Materials audiovisuals:

  • No han de ser massa llargs si el que volem és que el públic presti atenció.
  • El missatge ha de ser atractiu i breu. Es pot trobar informació addicional en un altre lloc.

Entradas relacionadas: