Guia de Gèneres de Cinema: Terror i Animació
Clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en
catalán con un tamaño de 2,54 KB
El Gènere de Terror al Cinema
Les pel·lícules d'aquest gènere estan basades en una novel·la o en la tradició oral d’històries sobrenaturals, com les de vampirs o bruixes. L'objectiu és generar por o espant a l'espectador mitjançant diferents elements.
Elements Clau per Crear Tensió
- Il·luminació: Es tendeix a donar èmfasi als clarobscurs i la foscor, donant així una sensació de misteri i inseguretat a l'espectador.
- Banda sonora: És un element fonamental, ja que és l'encarregada de fer que la sensació de por augmenti. Transmet tensió i avisa l'espectador que s'acosta el moment de l'ensurt.
- Espai: Acostuma a ser un lloc tenebrós (una casa, un hotel, una escola...) que té una història sobrenatural al darrere, i això es lliga amb el tema.
Temes Habituals del Terror
Els temes principals a les pel·lícules de terror són:
- La possessió d'algun esperit maligne o el tema dels fantasmes.
- Les malediccions sobrenaturals.
- Monstres o éssers fantàstics i alhora terrorífics.
- La infecció i pandèmia d'alguna malaltia.
El Món del Cinema d'Animació
L'animació és un gènere cinematogràfic basat en una tècnica audiovisual on es produeixen les imatges una per una, mitjançant dibuixos, de manera que, en projectar-se consecutivament, provoquen la sensació de moviment.
L'Origen del Terme
La paraula animació prové d'«ànima», ja que neix de la idea de donar vida a allò que no en té, com als dibuixos estàtics. És per això que es diu que els antecedents d'aquest gènere són els còmics.
Diferències amb el Cinema Convencional
La gran diferència entre el cinema d'imatges fotogràfiques i el d'animació és que, en el primer, existeix un moviment real que queda enregistrat en un nombre determinat d'imatges, mentre que en el d'animació es creen les imatges per separat de manera que, en projectar-les consecutivament, es provoqui la il·lusió de moviment.
Tipus d'Animació
L'animació pot ser tradicional, creada a partir de dibuixos o ninots, però també existeix l'animació per ordinador, és a dir, l'animació 3D, en la qual es crea un món virtual complet, amb un espai, una llum, unes textures i uns colors determinats. Dins d'aquest món es col·loca una càmera, també virtual, i es dota de moviment els personatges.