Maltractament Infantil: Prevenció i Recursos
Clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,14 KB
Maltractament infantil: López, 2006. Acció, omissió o tractament negligent no accidental que priva a l’infant dels seus drets i el seu benestar, amenaçant i/o interferint en el seu desenvolupament físic, psíquic i/o social, i que els autors poden ser persones, institucions o la pròpia societat. Observatori de la infància (2006)
Com actuar en cas de maltractament infantil?
UDEPMI (Unitat de detecció i Prevenció del Maltractament Infantil)- EVAMI (Equips de Valoració de Maltractaments Infantils)
UDEPMI (Unitat de detecció i Prevenció del Maltractament Infantil):
- Treballador Social
- Jurista
- Educador
EVAMI (Equips de Valoració de Maltractaments Infantils):
- 1 Treballador Social
- 1 Psicòleg
- 1 Metge
Registre Unificat de Maltractaments Infantils (RUMI)
Objectiu: desenvolupar un model nou per a la prevenció, la detecció precoç, la millor coordinació, el recull de dades estadístiques per a la prospecció, la recerca i la millora del coneixement.Mòdul de Suport a la Gestió del Risc (MSG)
A partir de les dades introduïdes a la base de dades del RUMI, el sistema incorpora un mòdul d'algoritmes que reporten una valoració sobre el risc de la situació informada i assessoren sobre les accions més adients a dur a terme.- El sistema elabora una resposta relativa a la valoració que fa del cas: quant a la valoració del risc, la tipologia de maltractament detectada i el risc de produir-se nous episodis de maltractament.
- Els indicadors van deixar de ser-ho per convertir-se en observacions.
Promoció
- Prevenció
- Protecció
- Participació
- Provisió
Centres d’acollida (CA)
Centres residencials d’acció educativa (CRAE) Centres residencials d’educació intensiva (CREI)Què són?
Són serveis residencials d'estada limitada, que tenen per objecte realitzar l'observació i el diagnòstic de la situació dels menors atesos i llurs famílies, per tal d'elaborar la proposta de mesura corresponent, quan és necessària l'atenció immediata i transitòria de l'infant o adolescent que ha de ser separat del seu nucli familiar i, per tant, impossible de realitzar des de l'EAIA.Centres d'acolliment (CA)
A qui s’adrecen? Infants i adolescents en alt risc social que ingressen d’urgències. Quins són els professionals? Han de disposar d'un responsable sanitari, d'un equip multiprofessional amb titulació idònia en els àmbits psicològic, pedagògic i social i de personal d'atenció directa format per educadors socials.CRAE: Què són?
Són serveis residencials d'acolliment, per a la guarda i educació dels infants i adolescents, mentre no poden retornar amb la seva família o se'ls troba una família acollidora. Tots els centres residencials d'acció educativa comptaran amb un projecte educatiu validat per l'organisme competent. Quins són els seus objectius? Guarda i educació. Quines són les seves funcions?- Acolliment i convivència.
- Allotjament i menjador.
- Descans i lleure.
- Higiene.
- Atenció psicològica, social i educativa.