Organització i Control de Grups en Activitats Esportives

Clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,54 KB

1. Posició del tècnic respecte al grup

Depenent dels objectius de la sessió de treball, la posició del tècnic pot variar durant la sessió i segons les activitats que s'estiguin desenvolupant: dintre/fora del grup. El tècnic ha d'observar la reacció dels esportistes quan s'apropa o s'allunya massa. El missatge verbal és important. Si es vol donar instruccions a tot el grup, pot ser interessant situar-se fora del grup. Però si es vol corregir algun esportista, és interessant situar-se a dins del grup. Pel que fa al control de les activitats, si el tècnic és a dins, pot induir els esportistes a una execució més conscient.

2. Disposició del grup en l'espai

Depenent dels objectius establerts, podem situar el grup d'esportistes de diverses maneres. La primera premissa fonamental és la seguretat dels esportistes. A vegades, els esportistes es situen on prefereixen (disposició lliure). En altres ocasions, és el tècnic qui els situa, i segons els exercicis, es poden organitzar en diferents formacions i ubicacions. Tipus d'organització: files, cercles, esquadres, circuit.

3. Desplaçaments del grup

Aquest apartat es refereix als desplaçaments del grup sobre el terreny o superfície de treball. L'esportista pot realitzar l'exercici de forma estàtica (sense moure's) o dinàmica (desplaçant-se). Aquest desplaçament pot ser lliure o dirigit. Una manera de desplaçament dirigit és l'exercici d'anada i tornada en un mateix espai (desplaçament en onades), que poden ser individuals o col·lectives.

4. Utilització i disposició del material

La disposició del material condiciona l'organització del treball. La norma general és: accés fàcil - distribució segura - distribució homogènia. Si l'accés al material és fàcil, evitem pèrdues de temps. La distribució homogènia permet que tothom hi tingui accés. Cal tenir present la seguretat per minimitzar els accidents. La ubicació i la utilització han d'estar controlades. El muntatge i desmuntatge poden ser responsabilitat dels alumnes. A vegades, cal una explicació sobre el material i la seva utilització.

5. Indicacions al grup

El tècnic ha d'informar sobre la situació de cadascú, els desplaçaments i la distribució dels materials. Seria interessant que disposés d'una pissarra per facilitar l'explicació i un codi per a la comprensió dels missatges.

Entradas relacionadas: