Pesca i agricultura: recursos alimentaris i explotacions agràries
Clasificado en Geografía
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,45 KB
La pesca es basa en l'aprofitament dels recursos alimentaris que ofereixen els rius, llacs i, sobretot, els mars i oceans.
La pesca artesanal: es duu a terme a prop de la costa i utilitza la força humana i instruments de pesca: arcs, fletxes i arpons, o trampes, com ara nanses, hams i xarxes. Aquest tipus de pesca es manté en regions poc desenvolupades, la producció és escassa.
La pesca comercial: Es realitza el màxim de captures per abastar els mercats.
- La pesca costanera: Els vaixells s'allunyen poc de la costa, són menuts i estan equipats amb xarxes i línies potents.
- La pesca d'altura: Les flotes de vaixells estan molt ben equipades ja que han de romandre en alta mar durant setmanes o mesos. El peix desembarcat es porta a les llotges.
- La gran pesca: Té lloc a aigües molt llunyanes i els vaixells tenen el suport de grans vaixells d'abastament.
L'agricultura: Consisteix en la cria d'animals i de les plantes en aigua dolça o en aigua salada.
L'explotació dels boscos és una activitat econòmica molt estesa al nostre planeta. La silvicultura, entesa com el conreu dels boscos perquè siguin explotats d'una manera sostenible.
La fusta és una matèria primera que té molts usos. Es fa servir com a font d'energia, en la construcció de cases...
Als països subdesenvolupats, el bosc és fonamental per satisfer les necessitats alimentàries d'una població que és molt nombrosa i pobra.
Als països desenvolupats, l'ús alimentari dels productes del bosc va lligat a la gastronomia.
Les explotacions agràries
- Els latifundis són explotacions molt grans. Aquestes dimensions permeten una agricultura extensiva i mecanitzada.
- Les explotacions de dimensions mitjanes tenen al voltant de 30 ha. Acostumen a ser familiars i estan orientades a productes de qualitat per a un mercat cada vegada més exigent.
- Els minifundis són explotacions molt menudes (menys de 10 ha). Les seves dimensions dificulten la mecanització, i el volum escàs de la producció no permet una bona comercialització sense fer front a l'augment dels productes industrials d'ús agrari.