Regles Bàsiques i Conceptes Clau de l'Hoquei Herba
Clasificado en Deporte y Educación Física
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,66 KB
Regles Bàsiques i Conceptes Clau
El Camp de Joc
- Dimensions: Rectangular, 91.40 m de llargada x 55 m d'amplada.
- Línies de 23 m: Col·locades a 22.90 m de cada línia de fons.
- Punt de penal: Situat a 6.40 m de la línia de porteria.
- Línies: Totes les línies fan 75 mm d'ample.
- Banderoles de cantonada: Entre 1.20 i 1.50 m d'alt.
Jugadors i Equipament
- Jugadors: 11 jugadors com a màxim prenen part en el joc en qualsevol moment del partit.
- Reserves: 5 reserves a la banqueta.
- Porter: Pot tenir un equip complet compost per casc, proteccions per a cames i peus, i una samarreta de color diferent.
- Substitucions: Es permeten en qualsevol moment, excepte durant un penal córner, on només es permet per lesió o suspensió del porter.
- Entrada al camp: Els jugadors que han sortit (per lesió, refrescar-se, canviar equipament o altres raons) només poden tornar a entrar entre les línies de 23 metres.
La Pilota i l'Stick
- Pilota:
- Pesa entre 156 i 163 grams.
- Material plastificat llis i gravat.
- Stick:
- De fusta (morera i freixe) o materials sintètics.
- Pesa entre 340 i 794 grams.
- La part corba és llisa.
- Regla: Només es pot jugar la pilota amb la part plana de l'stick.
El Partit
- Durada: 70 minuts, dividits en 2 temps de 35 minuts.
- Interrupcions: El joc es pot parar les vegades que siguin necessàries.
- Descans: Entre 5 i 10 minuts.
Represa del Joc
- Pilota fora per la línia de fons (atacant): Si la pilota surt per la línia de fons jugada per un atacant, el joc es reprèn amb un cop lliure per a la defensa a un màxim de 15 m de la línia de fons.
- Pilota fora per la línia de fons (defensor/porter): Si surt desviada per un defensor o porter, el joc es reprèn amb un servei de banda a 5 m de la cantonada del camp més propera al lloc per on ha sortit.
- Servei de banda: Forma de posar la pilota en joc després que hagi sortit per la línia de banda.
- Servei neutral o Bully: Forma de posar la pilota en joc quan hi ha hagut una interrupció del joc. Dos jugadors contraris, situats un davant de l'altre i amb la pilota al mig, fan xocar els sticks 3 vegades abans de poder jugar la pilota.
Faltes i Sancions
Tipus de Faltes i Represes
- Cop Lliure (Contrari):
- Per falta entre les zones de 23 m.
- Per falta no intencionada d'un defensor fora de l'àrea de tir però dins de la zona de 23 m.
- Penal Córner:
- Per infracció d'un defensor a l'àrea que no evita la probable consecució de gol.
- Per falta intencionada a l'àrea per un defensor contra un oponent que no té possessió ni possibilitat de jugar la pilota.
- Per falta intencionada d'un defensor fora de l'àrea, dins la zona de 23 m.
Descripció: Sanció que es produeix per una falta voluntària dins el mig camp o una involuntària dins l'àrea. Un jugador situat a la línia de fons contrària posa la pilota en joc passant-la als jugadors del seu equip col·locats al voltant de l'àrea de porteria. 4 jugadors i el porter de l'equip contrari intenten evitar el gol, sortint de la línia de fons un cop es colpeja la pilota.
- Penal Stroke:
- Per falta d'un defensor a l'àrea que evita la probable consecució d'un gol.
- Per una falta intencionada d'un defensor dins l'àrea contra un oponent que té la possessió de la pilota o una oportunitat de jugar-la.
Descripció: Es produeix quan un jugador defensor fa una falta voluntària dins de l'àrea. Un jugador sol, des del punt de penal, fa un acompanyament de la pilota tenint només el porter al davant.
Faltes Comunes
- Revés d'stick: Jugar la pilota amb la part no plana de l'stick.
- Obstrucció: Situar-se entre la pilota i l'adversari sense intenció de jugar-la.
- Peus: Tocar, parar o jugar la pilota amb els peus (excepte el porter dins la seva àrea).
- Joc perillós: Aixecar l'stick o la pilota de forma perillosa, especialment per sobre del maluc.
Targetes
- Verda: Avís per reiteració de faltes o protestar a l'àrbitre. La segona targeta verda implica targeta groga.
- Groga: T'exclou temporalment del joc (normalment 5 minuts en herba). El jugador exclòs es col·loca darrere de la seva pròpia porteria.
- Vermella: Targeta d'expulsió del partit. El jugador ha d'abandonar el terreny de joc.
Tècnica Bàsica
Posició Bàsica
- Centre de gravetat baix amb cames flexionades, pes sobre els quàdriceps, peus separats.
- Tronc inclinat lleugerament cap endavant.
- Stick al terra.
- Presa de l'stick bàsica.
Empunyadura "Aplauso"
Situar l'stick davant del cos en forma diagonal amb la punta de la pipa cap amunt i la cara plana de l'stick cap a l'esquerra. Col·locar la mà esquerra amb el seu dors en la mateixa direcció. Després, per sota d'aquesta, afegir la mà dreta que té el seu dors en el sentit contrari. És semblant a la manera d'aplaudir.