Relació entre transport i activitat econòmica a Espanya
Clasificado en Geografía
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,44 KB
Hi ha una correlació entre fluxos i activitat econòmica, cosa que és evident en l'anomenat arc mediterrani i a Madrid. El transport per carretera indica en gran manera la tendència a la mobilitat general a Espanya en un termini mitjà, ja que representa el 88% del transport interior de viatgers i el 94,3% del transport interior de mercaderies efectuat en els modes terrestres. A més, és un indicador de l'activitat econòmica, per exemple, el transport de mercaderies va caure un 33% i el de viatgers un 12% entre 2007-14. També és significatiu el fet que la mercaderia que més ha deixat de transportar-se són els materials de construcció.
Característiques del comerç interior a Espanya
El comerç interior a Espanya presenta 2 característiques: és un sector amb nombroses empreses petites que estan distribuïdes de manera desigual. Els canals de distribució i comercialització ocupen el 16% de la població a Espanya. Els canals de distribució dels béns d'equipament (maquinària) no necessiten gaires intermediaris perquè es fabriquen per encàrrec. En la comercialització d'aquests béns és comú el leasing i el renting.
Característiques principals del comerç
- Força concentració de la demanda a les zones urbanes i industrials.
- Gran volum de demanda permet una especialització creixent del comerç dedicat a la mercaderia.
- Augment del volum d'intercanvis, ja que es comercialitza tota mena de productes.
- Realització d'estudis comercials per tenir coneixement de les tendències de consum i les preferències de la demanda.
- Participació en aquests processos de comercialització de diferents intermediaris (agents, majoristes...).
- Creació de grans empreses comercials, de vegades multinacionals, que dominen els processos de comercialització.
Classificació dels serveis
- Serveis de consum final: adreçats directament als consumidors (comerç minorista, hostaleria...).
- Serveis de producció i distribució: orientats a empreses o a professionals, serveis financers, comerç a l'engròs, transports.
- Serveis públics: en mans d'administracions diverses o comercialitzables, que depenen d'una empresa privada.
- Serveis estancats: que no poden augmentar la seva productivitat perquè no poden reduir mà d'obra.
- Serveis progressius: és possible un estalvi en els factors de producció, per exemple, les comunicacions.