Reunió d'Inici de Curs: Calar les Xarxes de Nou
Clasificado en Religión
Escrito el en
catalán con un tamaño de 2,51 KB
Reunió d'Inici de Curs: Retrobament i Reflexió
Divendres 14 a Molins o Barcelona (ubicació a confirmar per la Mari Carmen). Ens trobarem cap a les 21:45 h.
Lectura i Reflexió: Lluc 5, 1-8
En una ocasió, Jesús es trobava vora el llac de Genesaret, i la gent s'apinyava al seu voltant per escoltar la paraula de Déu. Llavors veié dues barques amarrades vora l'aigua; els pescadors n'havien baixat i rentaven les xarxes. Pujà en una de les barques, que era de Simó, li demanà que l'apartés una mica de terra, s'assegué i instruïa la gent des de la barca.
Quan acabà de parlar, digué a Simó: —Tira llac endins i caleu les xarxes per pescar.
Simó li respongué: —Mestre, ens hi hem escarrassat tota la nit i no hem agafat res; però, ja que tu ho dius, calaré les xarxes.
Ho feren així, i van arreplegar tant i tant de peix que les xarxes se'ls esquinçaven. Llavors van fer senyal als companys de l'altra barca que vinguessin a ajudar-los. Ells hi anaren, i ompliren tant les dues barques que quasi s'enfonsaven.
Retrobament i Nou Inici
Després de les vacances en diferents estils i formats, ens retrobem.
A tots i totes ens agradaria que el grup de RdV fos una ajuda i un estímul, una font de reflexió, un espai per compartir la vida i la fe, un marc crític des de l'estima i la valoració de les persones. No sempre és així o no sempre ho és prou.
El començament del curs sempre és un bon moment per calar de nou les xarxes, tant al grup com a la vida. Malgrat ens hi haguem escarrassat, val la pena tornar-ho a fer perquè Ell ens ho diu. Tornem a la feina quotidiana i la majoria us escarrassareu a treballar! Tant de bo sapiguem fer-ho pujats a la barca de Jesús, el company, malgrat molts dies ens passi com als de l’acudit!
Estructura de la Reunió
Aquesta reunió sempre és molt informal, explicant anècdotes de les vacances i les comunicacions variades del curs que arrenca. Si us sembla bé, començarem llegint el text i acabarem rellegint-lo i fent una pregària espontània entre tots.
En el mig podem compartir aquests punts:
- Com m’ha anat l’estiu? Compartir algun fet o experiència positiva.
- Com estic?
- Quins objectius o reptes concrets em fixo en l’àmbit personal?
- Quins objectius o reptes em fixo en l’àmbit col·lectiu (familiar, laboral, social, comunitari, lúdic, de moviment...)? (No cal concretar-los tots).