Rius, Conques i Zones Humides d'Espanya: Guia Completa
Clasificado en Geografía
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,4 KB
Conques i Vessants Hidrogràfics d'Espanya
Vessants Irregulars
Els rius del vessant Atlàntic són llargs, ja que neixen a prop del Mediterrani i desemboquen a l'Atlàntic. La seva capacitat erosiva és escassa, i el cabal és més abundant perquè tenen nombrosos afluents, però el règim és irregular. Les conques del vessant Atlàntic són la del Guadiana i del Guadalquivir.
Els rius dels vessants Mediterrani són curts, ja que neixen en muntanyes pròximes al mar. El cabal és escàs a causa de les precipitacions escasses i el règim és irregular.
Vessants Regulars
Un vessant hidrogràfic és el conjunt de conques les aigües del qual aboquen a la mateixa mar. Hi podem trobar:
- Rius de vessant cantàbric: són curts, cabalosos i de règim regular.
- Rius de vessant atlàntic: pel seu tipus de cabdal es poden classificar amb els del nord i els del sud.
- Rius de vessant mediterrani: el clima mediterrani condiciona el cabdal. Fortes crescudes i estiatges.
Principals Àrees Humides i Llacunes
Les zones humides són extensions de terreny cobertes per aigües poc profundes, que a l'estiu en baixa el nivell i poden arribar a desaparèixer.
Entre les zones humides més destacades a Espanya es troben les del Parc Nacional de les Tablas de Daimiel, les llacunes de Toledo, Ciudad Real, Albacete i la vall de l'Ebre, les maresmes del Guadalquivir, el delta de l'Ebre i les albuferes de València, la mar Menor i Alcúdia.
Parcs Nacionals Destacats
Els parcs són àrees naturals, poc transformades per l'explotació o l'ocupació humana que, per la bellesa dels seus paisatges, la representativitat dels seus ecosistemes, o la singularitat de la flora, de la fauna o les formacions geomorfològiques, posseeixen uns valors ecològics, estètics, educatius i científics la conservació dels quals mereix una atenció preferent.
Els parcs nacionals són espais representatius d'algun dels principals ecosistemes espanyols. La conservació es declara d'interès nacional i preval sobre els altres usos.
Es troben els parcs de Timanfaya, Tablas de Daimiel, Doñana, Picos de Europa, Ordesa i Monte Perdido, entre d'altres.