Sistema Reproductor Masculí: Anatomia i Funcions
Clasificado en Biología
Escrito el en
catalán con un tamaño de 2,24 KB
Sistema Reproductor Masculí
Classificació dels caràcters sexuals
- Primaris: Són els que, anatòmicament i fisiològicament, ens diferencien als homes de les dones, és a dir, el sexe que tenim.
- Secundaris: Des que naixem fins als 10 anys aproximadament, el cos dels nens i nenes és igual. En arribar a la pubertat, cada organisme desenvolupa els seus caràcters.
Òrgans interns
- Conducte deferent: Condueix els espermatozoides fins a la vesícula seminal.
- Uretra: Conducte per on s'elimina el semen, l'orina i els espermatozoides.
- Testicles: Són dues glàndules de forma arrodonida (gònades) que produeixen espermatozoides i hormones sexuals durant l'adolescència. A sobre de cada testicle hi ha l'epidídim, on maduren els espermatozoides abans d'arribar a la pròstata.
Parts dels testicles
- Epidídim (cap, cos i cua)
- Conducte deferent
- Xarxa testicular (es ramifica i va al conducte eferent)
- Membrana (túnica albugínia)
- Tubs seminífers (agrupats en septes)
- Vesícules seminals: Dues glàndules que produeixen el líquid seminal, un fluid viscós i blanquinós que permet als espermatozoides nedar i facilita el seu desplaçament.
- Pròstata: Glàndula que produeix el líquid prostàtic. La barreja d'espermatozoides, líquid seminal i líquid prostàtic forma el semen.
Òrgans externs
- Penis: Òrgan musculós de forma cilíndrica travessat per la uretra. A l'extrem, anomenat gland, hi ha moltes terminacions nervioses. Té dues funcions: expulsar l'orina i el semen (durant l'erecció) i facilitar la penetració.
Processos fisiològics
- Espermatogènesi: Procés de maduració dels espermatozoides.
- Vasectomia: Intervenció que consisteix a fer un nus o tall en els conductes deferents per impedir el pas dels espermatozoides.
- Procés d'erecció: Els cossos esponjosos del penis s'omplen de sang, augmentant el seu volum i rigidesa per permetre la fecundació.