Sistema Reproductor Masculí: Anatomia i Funcions

Clasificado en Biología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,24 KB

Sistema Reproductor Masculí

Classificació dels caràcters sexuals

  • Primaris: Són els que, anatòmicament i fisiològicament, ens diferencien als homes de les dones, és a dir, el sexe que tenim.
  • Secundaris: Des que naixem fins als 10 anys aproximadament, el cos dels nens i nenes és igual. En arribar a la pubertat, cada organisme desenvolupa els seus caràcters.

Òrgans interns

  • Conducte deferent: Condueix els espermatozoides fins a la vesícula seminal.
  • Uretra: Conducte per on s'elimina el semen, l'orina i els espermatozoides.
  • Testicles: Són dues glàndules de forma arrodonida (gònades) que produeixen espermatozoides i hormones sexuals durant l'adolescència. A sobre de cada testicle hi ha l'epidídim, on maduren els espermatozoides abans d'arribar a la pròstata.

Parts dels testicles

  • Epidídim (cap, cos i cua)
  • Conducte deferent
  • Xarxa testicular (es ramifica i va al conducte eferent)
  • Membrana (túnica albugínia)
  • Tubs seminífers (agrupats en septes)
  • Vesícules seminals: Dues glàndules que produeixen el líquid seminal, un fluid viscós i blanquinós que permet als espermatozoides nedar i facilita el seu desplaçament.
  • Pròstata: Glàndula que produeix el líquid prostàtic. La barreja d'espermatozoides, líquid seminal i líquid prostàtic forma el semen.

Òrgans externs

  • Penis: Òrgan musculós de forma cilíndrica travessat per la uretra. A l'extrem, anomenat gland, hi ha moltes terminacions nervioses. Té dues funcions: expulsar l'orina i el semen (durant l'erecció) i facilitar la penetració.

Processos fisiològics

  • Espermatogènesi: Procés de maduració dels espermatozoides.
  • Vasectomia: Intervenció que consisteix a fer un nus o tall en els conductes deferents per impedir el pas dels espermatozoides.
  • Procés d'erecció: Els cossos esponjosos del penis s'omplen de sang, augmentant el seu volum i rigidesa per permetre la fecundació.

Entradas relacionadas: