Sistemes d'Informació de Màrqueting i Investigació Comercial
Clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,31 KB
Sistemes d'Informació de Màrqueting (SIM)
SIM
- Subsistema de dades internes: Funció de recopilar i gestionar la informació que genera l'empresa. Utilitza tecnologies per millorar la capacitat, com ara ERP (aplicacions que gestionen funcions dels departaments de l'empresa) i CRM (eines que faciliten la gestió integral d'informació entre l'empresa i els clients).
- Subsistema d'intel·ligència de màrqueting: Explora l'entorn i recerca informació que té influència en les decisions que afecten l'empresa.
- Subsistema d'investigació de mercat: Busca informació puntual per resoldre problemes i oportunitats concretes. Els altres subsistemes no tenen aquestes dades.
- Subsistema de suport de decisions de màrqueting: Utilitza eines estadístiques i models que s'apliquen per millorar la presa de decisions.
Pla d'Investigació i Investigació Comercial
Pla d'investigació: Document que descriu les accions que subdivideixen el procés d'investigació. Investigació comercial: Procés sistemàtic i objectiu amb la finalitat de facilitar informació útil per a la presa de decisions de màrqueting.
Fases del Pla d'Investigació
- Determinació del problema a investigar:
- Briefing: Document base per a la comunicació tècnica entre les àrees de màrqueting i research.
- Estudi i antecedents.
- Objectius primaris i secundaris.
- Hipòtesis.
- Perfil del mercat objectiu.
- Briefing: Document base per a la comunicació tècnica entre les àrees de màrqueting i research.
- Determinació del tipus de disseny d'investigació i fonts:
- Exploratori: Obtenir informació preliminar, identificar problemes i establir hipòtesis (dinàmiques de grup i buscar informació).
- Descriptiu: Descriure el mercat, client o competència (enquesta o entrevista). Pot ser transversal (formularis) o longitudinal (panels).
- Causal: Trobar l'explicació d'un fenomen comparant diferent informació + tècniques estadístiques (CAUSA-EFECTE).
- Obtenció d'informació:
- Disseny del qüestionari (instrument de recollida d'informació primària, preguntes específiques).
- Mostreig (fracció del conjunt de persones que és representativa i s'obté informació de diverses característiques de la població).
- Treball de camp (els entrevistadors contacten amb els enquestats per a la recollida efectiva de dades).
- Planificació del treball.
- Preparació del personal.
- Realització d'entrevistes.
- Control del treball.
- Tractament i tabulació de dades: Processar les dades obtingudes per transformar-les en informació vàlida per a la presa de decisions.
- Edició.
- Codificació.
- Gravació.
- Tabulació.
- Anàlisi de dades: Tractament estadístic per analitzar els resultats. Exemples: Excel, SPSS, R.
- Interpretació de resultats i presentació de conclusions: Informe escrit resum de la investigació que es presenta a la direcció de màrqueting.