Tècniques Publicitàries: Del Placement al Digital

Clasificado en Informática

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,29 KB

Tècniques Publicitàries

Emplaçament de Producte (Product Placement)

Consisteix a utilitzar marques o símbols sense mencionar directament el producte en espais no publicitaris, com ara cinema, sèries, videojocs o videoclips. Hi ha dos tipus:

  • Activa: El personatge interactua amb el producte, destacant-ne les característiques i qualitats sense mencionar-lo directament. Per exemple, en una sèrie, quan els personatges beuen un refresc durant un sopar.
  • Passiva: El producte és present a l'entorn, sense interacció directa del personatge. Per exemple, quan un personatge obre una nevera i es veuen els productes.

Publicitat Interactiva

Utilitza mitjans interactius per influir en la decisió de compra, principalment a Internet. El consumidor no és un simple receptor, sinó que pot escollir entre diferents opcions o sol·licitar més informació.

Publicitat Associativa

Associa tòpics amb els anuncis, sense missatges subliminals. Per exemple:

  • Begudes alcohòliques: grups de gent jove, ben vestida i exitosa.
  • Productes per a la llar: famílies felices.
  • Perfums: parelles joves i sensuals.

Publicitat Comparativa

Està permesa si compleix les condicions següents:

  • No ser enganyosa.
  • Comparar béns o serveis que satisfacin les mateixes necessitats.
  • Comparar objectivament característiques essencials, com el preu.
  • No generar confusió entre l'anunciant i un competidor.
  • No desacreditar ni denigrar competidors.
  • Referir-se a productes amb la mateixa denominació d'origen.
  • No aprofitar-se indegudament de la reputació d'un competidor.
  • No presentar un producte com a imitació d'un altre amb marca protegida.

Publicitat a Internet

Internet ofereix mètodes publicitaris molt eficaços:

  • Banners: Imatges (GIF o multimèdia) que apareixen en qualsevol web i enllacen al lloc web de l'anunciant.
  • Popups: Finestres emergents que apareixen en obrir o tancar una web, o finestres incorporades que s'han de veure abans d'accedir al contingut.
  • Correu electrònic: Publicitat individualitzada, però cal evitar l'spam.

Entradas relacionadas: