Guia de Gèneres Publicitaris i Tècniques Creatives

Clasificado en Otras materias

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,59 KB

Gèneres publicitaris: Els camins creatius (D. Ogilvy / L. Bassat)

1. Racionals

  • Problema-solució
  • Demostració
  • Comparació
  • Analogia (comparació entre coses diferents)
  • Símbol visual
  • Presentador (semblant a testimonial)
  • Testimonial (famós o persona experta)
  • Fragment de vida (escenes quotidianes)
  • Fragment de cinema
  • Música

2. Emocionals

Impacte emocional basat en: sexe, bellesa, moda, romanç, violència, humor, paròdia i música.

Anàlisi creativa d'una campanya

Eix psicològic

Es basa en el benefici i les motivacions (hedonista, oblativa...), així com en els frens (inhibicions, temors). S'avalua si està explotat, la seva característica distintiva i si respon a la veritat del producte.

Concepte

Pot ser directe o indirecte. Ha d'expressar el benefici o promesa amb força, ser original, notori, cridar l'atenció, ser clar i senzill, fixar la marca en la ment del consumidor i implicar el receptor.

Manifest publicitari (expressió de la idea)

La idea s'ha de poder expressar en una sola frase, ser fidel a la marca i tenir una execució visual coherent.

Brainstorming: Tècnica per estimular idees

Segons Alex Osborn, la nostra producció d'idees depèn tant del contingut de la nostra ment com dels nostres recursos mentals (com els combinem).

No es considera un Brainstorming la simple activitat de produir idees sense complir unes regles bàsiques:

  • No criticar cap idea.
  • Com més idees, millor.
  • Valorar les idees després d'una estona, mai al moment.

Nota: No funciona si no hi ha un clima de confiança i els implicats no estan identificats amb el problema.

Fases del Brainstorming

  1. Preparació (buscar els fets): Definir el problema, preparar el lloc, conscienciar el grup, designar un cap de reunió i preparar els materials i la informació adequada.
  2. Desenvolupament (trobar la idea): Plantejar l'objectiu i les regles, definir la resposta que es busca, anotar-ho tot i generar un bon ambient.
  3. Avaluació: Recordar l'objectiu i els criteris de selecció, avaluar les idees, repassar les seleccionades i prendre la decisió final.

Entradas relacionadas: