Turisme a Espanya: Característiques, Tipus i Espais Turístics
Enviado por Comunidad Wikiteka y clasificado en Geografía
Escrito el en
catalán con un tamaño de 3,63 KB
Característiques del turisme espanyol
L’oferta turística
- Oferta turística: conjunt de serveis que es posen a disposició dels turistes.
- Venedors del producte: Institucions que promouen el turisme en fires internacionals i oficines, i les agències de viatges que contracten els serveis per als turistes.
- Instal·lacions turístiques: cobreixen necessitats.
- Oferta d’allotjament: molt àmplia i concentrada al litoral Mediterrani, Illes Balears i Canàries. 1,7 milions de places en establiments hotelers i 1,4 en extrahotelers.
- Oferta de manutenció: Serveis de restauració (restaurants, cafeteries, bars).
- Oferta d’esbargiment: Parcs recreatius i d'aigua, clubs hípics i de golf, parcs naturals, etc.
La demanda turística
Demanda turística: col·lectiu que sol·licita els serveis turístics.
- Estrangera: Motius de lleure i vacances. Principalment d’Europa. A les zones de sol i platja de Catalunya, Illes, Andalusia i País Valencià, amb forta estacionalitat a l’estiu. Recorre a la reserva de serveis i al paquet turístic.
- Nacional: Motius de lleure, vacances i visites a familiars i amics. Procedeix de Madrid, Catalunya, Andalusia i País Valencià. Es concentra menys en l’espai i en el temps. En general, es viatja sense reserva i amb allotjament extrahoteler.
El tipus de turisme
Continua encapçalat pel de sol i platja, però cada vegada té més importància altres modalitats, perquè la clientela demana diversitat i espais menys saturats, el turisme nacional viatja al llarg de l’any i es promou el turisme com a estratègia per a desenvolupar àrees desfavorides.
- Turisme d’aigua: Turisme costaner de sol i platja o lligat a rius, llacs i embassaments. Esports nàutics, rem, canoa, etc. Està adquirint rellevància el turisme termal que combina cura medicinal i descans.
- Turisme de muntanya: Turisme de neu lligat a l’esquí. Altres: senderisme, barranquisme, etc.
- Turisme ecològic: Visita d’espais naturals protegits com parcs nacionals o naturals. Combina protecció mediambiental i ús recreatiu.
- Turisme rural: Gaudir del descans, tranquil·litat i qualitat mediambiental. Tasques agràries tradicionals, agromuseus, productes alimentaris i artesanals tradicionals, etc.
- Turisme urbà: Turisme cultural dirigit a les ciutats amb patrimoni històric, artístic i cultural o patrimoni de la humanitat. Recorreguts pels centres històrics i visites a monuments, museus, etc. Ha adquirit rellevància el turisme urbà de negocis relacionat amb fires, exposicions, folklore, gastronomia, etc.
- Altres modalitats: Geoturisme en àrees d’interès geològic o paleontològic, visites a llocs destacats pel patrimoni miner i industrial, creuers i turisme de compres.
Els espais turístics
Espais turístics: zones amb densitat turística elevada.
- D’acord amb la dimensió: Àrees turístiques de gran extensió que atrauen nombrosos turistes o punts turístics que són focus aïllats, lligats a atractius concrets.
- D’acord amb l’ús: De temporada, amb estacionalitat superior a la mitjana, o especialment turístics, amb estades prolongades o visites puntuals sense estacionalitat destacable, relacionades amb el patrimoni històric.