La vaca cega anàlisi

Clasificado en Lengua y literatura

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,01 KB

PI DE FORMENTOR ( Poesies, 1885, Miquel Costa i Llobera)


Costa i Llobera: de L’escola mallorquina, però la seva primera etapa és de poesía ROMántica (amb Lectura dels clàssics)

Estructura: 8 quintets alexandrins amb dos hemistiquis, cesura a la 6ª, de rima Consonant (ABAAB, ABAAB)

Tema: La natura (pi), i l’amor del poeta cap a l’arbre

Anàlisi del contingut: Expressa les qualitats de l’arbre. És un arbre Solitari en un penya-segat (arrelat sobre una pedra) que lluita contra les Adversitats. S’identifica amb ell i el caracteritza com a savi, fort, ferm, Viu, malgrat les adversitats (transmet L’IDEAL DE LLUITA). L’admira per la Fermesa i la renovació. El pi no té flor, però fa olor.

Recursos retòrics:

1.“JO” poètic (mon cor)

2.Metonímia (mon cor estima un arbre)

3.Personificacions (no lluita per ses fulles la flor enamorada)

4.Metàfores (neix la llum divina)

5.Al·literació (Revincla peR les Roques)

6.Comparacions I Polisíndetons


LA VACA CEGA ( “Poesies” del grup “Pirinenques”, 1895, Joan Maragall)


Estructura: Dividit en 5 parts à les 3 primeres Parts són els 3 primers versos (és cega/)

                                                    à 4ª part: 4 versos (ella cauria/)

                                                    à 5ª part: 10 versos (la llarga cua//)

És un seguit de 23 versos Decasíl·labs d’art major de rima blanca (el que importa és el RITME)

Anàlisi del contingut: Parla d’una vaca que es va quedar cega perquè un Nen li va llençar una pedra a l’ull (ho explica anecdòticament, ja per expresar La força de l’atzar o per posar un exemple de l’estupidesa humana). La vaca, Incompresa i solitària, es compara amb la resta de vaques: és diferent, té una Vida propia, dificultats per moure’s, davant l’adversitat recula però lluita i Aconsegueix el que es proposa).

Té una espiritualitat Profunda i una aproximació a la realitat tangible. Figura sola, incompresa. Símbol de l’artista incomprès.

Recursos retòrics:

1.Personificació: La vaca

2.Antítesis: la Tristesa de la vaca amb la claredat del paisatge

3.Onomatopeia

4.Metàfora

5.Paral·lelisme

6.Enumeració: Pels signes, pels, pel silenci dels Prats,…

Entradas relacionadas: