Tipus de Socialització: Primària, Secundària i Resocialització
Enviado por Comunidad Wikiteka y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en
catalán con un tamaño de 2,19 KB
Socialització Primària: Bases de la Personalitat
És el procés de socialització que té lloc durant l'infantesa, gràcies al qual l'infant construeix el seu primer món. S'anomena primària perquè és la primera en el temps i perquè l'infant hi construeix les bases essencials de la cultura que més endavant formaran part de la seva personalitat. La socialització primària es duu a terme a través dels altres significatius, que són els progenitors o qualsevol persona adulta que té una relació continuada amb l'infant (tutor legal). A través dels altres significatius, l'infant aprèn uns valors i unes pautes de comportament. Un cop l'infant ha pres consciència del món que l'envolta i de si mateix, és capaç d'adonar-se que hi ha una realitat més global: la societat. En aquest moment, l'infant descobreix l'Altre Generalitzat i també que hi ha unes normes de convivència que ha de respectar.
Socialització Secundària: Adaptació Adulta
És el procés d'aprenentatge que segueixen els adults per tal d'adaptar-se a les expectatives d'ambients nous o de grups de referència també nous. La socialització secundària té lloc en situacions formals on el que mou l'individu no és el sentiment, sinó l'interès.
Funcions de la Socialització Secundària
Socialització Anticipadora
Té com a objectiu adaptar la nostra conducta i els nostres esquemes mentals a les pautes que tenen els grups als quals volem incorporar-nos.
Socialització Professional
Té com a objectiu adaptar el nostre comportament als esquemes del món laboral.
Institucions Clau de la Socialització Secundària
Les institucions que duen a terme aquestes funcions són el sistema escolar i el món laboral.
Resocialització: Canvi de Normes i Valors
És el procés mitjançant el qual l'individu interioritza un conjunt de normes i valors diferents dels que fins aleshores tenia assumits. Per tant, té com a objectiu provocar un canvi en la seva personalitat. Les institucions que duen a terme aquest procés de resocialització són els hospitals psiquiàtrics, les presons, els internats i els monestirs.