Anàlisi dels personatges de Bearn de Llorenç Villalonga

Enviado por Comunidad Wikiteka y clasificado en Lengua y literatura

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,54 KB

Guia de pronoms febles

  • CD (Complement Directe): Definit (el, la, els, les), indefinit (en), neutre (ho).
  • CI (Complement Indirecte): Singular (li), plural (els).
  • CRV (Complement de Règim Verbal): De (en), a/en/amb/per (hi).
  • CC (Complement Circumstancial): Hi.
  • Atribut: Ho.
  • C. Predicatiu: Hi.

Anàlisi dels personatges de Bearn

Don Toni de Bearn

Pel que fa a la descripció física i psíquica, és un senyor de classe alta que té una gran casa al camp i posseeix terres a Bearn. És magre, esvelt, menut, lleig i té uns ulls petits, vius i voltats d'arrugues. És treballador, sincer, ben intencionat, culte, hàbil sofista i dialèctic. Don Toni, tot i ser escèptic, desitja fer coneixença amb el cap de l'Església Catòlica. Té greus problemes de fidelitat matrimonial i de paternitat frustrada.

Mª Antònia de Bearn

És la dona d'en Toni, tot i ser cosins germans. Pel que fa a la descripció física i psíquica, és una dona força bella amb els ulls blaus. Té un fort temperament, però és reservada, franca i sincera. Està molt ben educada i posseeix una amabilitat parsimoniosa. És l'ideal de dona cristiana.

Joan Mallol

Es crià amb els senyors don Toni i dona Maria Antònia. Físicament té els ulls negres, és fort i àgil. És un amant de la literatura i la poesia dels clàssics greco-llatins. És bastant conservador i no està d'acord amb les noves idees que advoquen per la igualtat social i la desaparició dels estaments i privilegis. És el model de capellà escrupulós amb els principis que el regeixen; es debat entre dos tipus d'ambigüitat: la dels seus orígens i la dels seus sentiments. El fons de sadisme existent en el capellà té insinuacions sexuals.

Na Xima

És la neboda òrfena dels senyors. Té deu o dotze anys més que Joan. És una senyoreta de bona casa, ben educada i amb una bellesa perfecta; als divuit anys se'n va a París, on gasta els diners dels senyors d'una manera depravada. És intel·ligent i manca d'escrúpols. És el model de dona immoral, segons el cristianisme, i viu d'acord amb els ideals de la Il·lustració. Xima és “l'encarnació del dimoni” i tempta don Toni.

Altres personatges

  • Marquès de Collera: És un fals aristòcrata que ha triomfat en política.
  • Miss Moore: Una anglesa puritana penedida que pinta Tomeu.